PT
A Snapcomm é uma das maiores empresas de fotografia do Brasil, especializada em fotos de e-commerce, que atende às demandas crescentes do mercado por fotografias em grande escala, com qualidade profissional e ágil.
Em 2022 a empresa expandiu suas operações e precisava se reposicionar no mercado. Para representar esse novo momento, reformulamos o logotipo para expressar uma produtora fotográfica de linguagem visual universal, e gerar conexão com os diferentes perfis de clientes e os tipos de fotografias.
—
EN
Snapcomm is a leading photography company in Brazil, specialized in e-commerce photos that caters to the growing market demands for high-quality, swift, professional large-scale photography.
In 2022, the company’s operational expansion brought about the need for a strategic market repositioning. To represent this new phase, we revamped the logo to convey
a photographic producer with a universal visual language and to connect with the
multiple and varied customer profiles as well as photography styles.
a photographic producer with a universal visual language and to connect with the
multiple and varied customer profiles as well as photography styles.
PT
Analisamos a comunicação dos principais players do mercado mundial para
uma imersão em um amplo estudo de vozes tipográficas. A seleção e o design da fonte foi estrategicamente posicionado de acordo com os principais pilares da empresa.
A inspiração para projetar o universo visual da marca partiu da textura de uma câmera fotográfica e de cores que representam a diversidade de conteúdos visuais abraçados pela produtora.
—
EN
By analyzing the communication strategies of the main global market players, we embarked in an extensive and immersive study of typographic voices. The font selection and design were strategically aligned with the company’s core values.
The textures of a camera served as inspiration for the brand's visual universe, combined with colors representing the diversity of visual content embraced by the company.